Total Pageviews

Thursday, March 28, 2013

Kahwin Muda atau kahwin Lambat ?

Bismillahirrahmannirahim ..

Assalamualaikum w.b.t

Haa .aku nak kahwen! mama, tolong la aku nak kahwenn laa ! T_T tsskkkk ~
andai laa aku dapat luahkan begitu dengan mama aku , kompom kompom aku sudah di sound-sound ' GATAL sudah kau mahu kahween' ?? Hahaha !  Im sorry la mama ! dalam keterpaksaanku ini laa aku mahu kahwenn dalam usia muda. sebab kenapa ? sebabnya , ikut sunnah nabi.hehehe ! Alasan tak boleh pakai betul lah. tapi kita sering dipandang serong menyerong lagi terpesong .. yelaa , ada jak orang kahwen muda mula laa sudah mulut berkata-kata " mesti terlanjurkan ?" , itulah terkahwen tue! 
Paaaahhppp! seketika tertampar sedikit dengan soalan begitu. memang kita tak mampu untuk menutup mulut mulut tempayan !? ekk ? tempayan ? Haha . sangat jahat aku describee kan merekaa begitu.
sebenarnya aku mahu kahwen dalam usia muda nie kerana ...
jeng jeng jeng .. macam isi soalan SPM sejaa .hahaha
begini, memang aku pernah dilukai dahulu kala dan juga hampir terpesong , tapi syukur lah alhamdulilah Allah S.W.T masih sayangkan hambanya yang hina ini , diberikan aku petunjuk dan juga diberikan aku peluang melanjutkan pelajaran di Universiti Teknologi MARA (UiTM SABAH) memang aku sangat sangat nak masuk di UiTM ,Doaku dimakbulkan. kadang niat pun terlari sebab mahu menjauhkan diri dari LD. semua kenangan menari-nari di mindaku.
Jadinya laa aku di sini dan inilah takdir yang perlu aku tempuhi. Apalah aku nie, jauh betul sudah aku kan .HAHA.

Insha Allah, dengan izin-NYA aku akan terima cintanya, kasih dan sayangnya dan juga menerima dirinya seadaanya. Harap dengan kesungguhannya itu untuk memperisterikan diriku akan di permudahkan walau apapun rintangan yang mendatang. Amin.

Aku akan tunggu dan akan tuntut janji mu untuk memiliki diriku dengan cara halal. Insha Allah dengan Izin Allah S.W.T.

p/s : Pegang lah hatiku berpandukan Cinta illahi, insha Allah kau takkan menyesal :)

5 comments:

Unknown said...

kawen muda tw kwen lmbat..umph,,aq mw kawen awal la..insylh...

Unknown said...

insha Allah . mahu juga kahwen awal . hihi

SNFaiezah_KeickoIezah said...

uhmmpphh ... mauw ~ mauw ~ mauw kahwin ~ Apis ! jum kawih cepat ! muahahahha ! kana ketuk kapala uli Apis karang .. hihi .. kan Lieya syg ? hihi .. niat hati mmg maw kahwin awal .. bgus kita kahwin awal ni .. tpi , mampu kah kita hidup sudat dgn ASSET hiudp kita yg ....... BELUM ADA ~ hahahha .. hutang PTPTN lagi lum bayar lgsung .... haihhhh .. sadis nya .. sabor je lahh .. IN SHAA ALLAH .. lambat atau cepat , akan KAHWIN JUGA kita ... Jodoh tidak kemana ~ hihi .. AMIN ..

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

hahaha! jan juga kikoo .. bekakai c apiss nanti byarkaan PTPTN . HAHAHA .
indaaak pa , sabar jak okeey :)